lørdag 30. mars 2013

Marius selekjole

Nå har det vært stille fra meg en stund. Har hatt så mye å tenke på og styre med i det siste at jeg bare ikke fikk tid til å skrive. Jeg har da fått strikket litt likevel. Her er en Marius selekjole str. 1 år. Den måler ca. 44 cm fra skulder til kanten nede. Strikket i superwash ull. Prisen for denne er 330 + evnt. porto.

Før jeg begynte å strikke denne kontaktet jeg rettighetshaver av Mariusmønsteret. Jeg vil anbefale alle som skal bruke dette mønsteret i plagg de selger, å ta kontakt med Lillunn AS.






Dette er strikket med tillatelse fra rettighetshaver, for salg av ekte norsk håndstrikk. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge. Mitt produkt er basert på MARIUS-mønsteret, som opprinnelig ble designet av Unn Søiland i 1953. Hennes firma Lillunn Design of Norway, har siden 1953 hatt både opphavsretts beskyttelse, og beskyttelse via Markedsføringsloven, for all kommersiell utnyttelse av mønsteret.



2 kommentarer:

  1. Dette var en nydelig strikket mariuskjole.
    Fargene passet veldig godt sammen. Hadde passet
    til mitt barnebarn.
    hilsen Wenche

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Wenche! Passer bra til ei lita prinsesse. Marius er knallfint.

    SvarSlett