tirsdag 7. mai 2013

Søt Mariuslue med dusker


Denne lua har jeg hatt liggende en god stund nå. Fikk plutselig bestillinger som måtte gjøres ferdig, så da ble ikke lua prioritert. Nå har jeg endelig fått på duskene og snor på øreklaffene. Lua er i myk merinoull og strikket med dobbelt garn. Denne modellen er skikkelig søt altså! Håper det blir flere av disse fremover <3

Str: 1- 1,5 år
Pris: 230,-





Dette er strikket med tillatelse fra rettighetshaver, for salg av ekte norsk håndstrikk. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge. Mitt produkt er basert på MARIUS-mønsteret, som opprinnelig ble designet av Unn Søiland i 1953. Hennes firma Lillunn Design of Norway, har siden 1953 hatt både opphavsretts beskyttelse, og beskyttelse via Markedsføringsloven, for all kommersiell utnyttelse av mønsteret.

7 kommentarer:

  1. Dette er en veldig fin lue.
    Fint håndarbeid.

    SvarSlett
  2. Så hyggelig, takk skal du ha!

    SvarSlett
  3. Nydelig! Dette er den typen mariuslue jeg også vil strikke, super passform. Finner den ikke i noe hefte. Hvor har du oppskriften fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anette!
      Denne lua har jeg dessverre ikke noen oppskrift på! Kanskje det finnes oppskrift på noe lignende uten mariusmønster? Da kan man jo bare fikse litt på det selv.

      Slett
  4. nå har jeg fått mariuslua og den var nydelig. Skikkelig pent håndarbeide.
    Jeg har også kjøpt lilla og grå lue med knesokker til og alt var så fint på den
    lille jenta vår. Må bare få takke deg som har gjort dette.
    Nå venter vi på mariusgenser og en strikket hals og er veldig spente.
    hilsen Wenche

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekoselig at alt passet, veldig godt å høre! Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding!

      Slett
  5. Hei. Ser at du skriver at du ikke har oppskrift på den rosa mariuslua, men kan du si noe om hvordan du har strikket "øreklaffene"

    SvarSlett