lørdag 9. februar 2013

Søt lue med bølge-/hullmønster

Kjenner at jeg har lyst til å lage søte kjoler, luer og halser, med blonder, sløyfer og hullmønster! I det siste har jeg fått inn en del bestillinger, så tror at planen om å lage disse nusselige plaggene, må ligge litt til. Da jeg hadde litt mer tid til å lage ting utenom bestillingene, begynte jeg på denne lua. Den ble ikke ferdig, men tenkte å legge ut et bilde likevel. 

Siden den har hullmønster over ørene har jeg to valg. Enten kan det være en sommerlue, ellers kan jeg sette på øreklaffer, slik at det også blir knyting under haka. Øreklaffene kommer til å sitte innenfor hullmønsteret, og stikke litt ut nedenfor. Tror nesten at det er det siste alternativet jeg kommer til å gå for, for jeg vil gjerne lage en matchende hals. Halser bruker man jo gjerne ikke på sommeren... Så da bli det en vår-/høstlue med hals. Garnet jeg har brukt er en veldig myk og kløfri merinoull, så det blir bra til halsen som kommer. Har også tenkt å muligens sette på en strikket blomst, så det blir spennende å se det ferdige resultatet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar